Kommer framtidens kulturarbetare att vara en drillad affärsman? Eller kommer affärsmannen att vara en aktör som spelar efter helt nya tongångar? I det paradigmskifte som är den nya värl- den, suddas gränsen mellan kreatör och entreprenör ut. En musiker måste ha fler än fyra strängar på sin lyra och entreprenören måste fånga upp den konstnärliga lekfullheten, för att tränga igenom mediebrus och förlegade strukturer.
I många fall har Sverige redan visat vägen på den internationella musikscenen. Mer eller mindre varannan internationell världshit är signerad svenska upphovsmän, vilket bidragit till epitetet “det svenska musikundret”. Inom affärsvärlden har nya bolag utmanat gängse strukturer inom telefoni, multimedia och så klart musik, i form av Skype och Spotify. Alla skapade av hungriga svenska entreprenörer. Tanken är att Academy Of Music And Business ska reflektera detta faktum och slutligen bli mötesplatsen där nästa generations svenska kreatörer och entreprenö- rer möts och blir en.
En plats som aldrig sover, där idén är nyckeln som öppnar alla dörrar.
Där lekfullheten, kompetensen och innovationsförmågan sätts i första rummet. En plats att vara stolt över. En plats att växa på. Någon sa “The sky is the limit”. Det tror vi också.
Related posts
Leave Comment